Reguli Septica

Jocul si Obiectivele
Septica este un joc care se joaca in 2-4 jucatori cu 32 de carti: 7, 8, 9, 10, J, Q, K si A.
Cartile de 10 si A sunt puncte, iar cartile de 7 sunt taieri. De asemenea mai este taiere orice carte identica cu prima carte pusa pe masa. Exceptie face jocul in 3 unde se scot doua carti de 8, iar ceilalti doi de 8 ramasi in joc devin taieri.

Obiectivul acestui joc este de a acumula cat mai multe puncte la final.
Important: La jocul online acest joc este un joc individual, nu se poate juca perechi.
Reguli Joc
Impartirea cartilor se face automat la jocul online.

Jucatorii primesc initial 4 carti si trebuie sa dea jos cate o carte. Daca primul care pune carte jos nu este "taiat" atunci el ia cartile de jos. Se poate taia cu 7 (sau 8 daca se joaca in 3) sau cu o carte identica cu prima carte pusa jos.

Primul jucator poate lasa cartile celui care a taiat ultimul sau poate taia in continuare daca doreste si daca are cu ce taia. Daca continua, si ceilalti jucatori sunt obligati sa dea carte jos, indiferent daca taie la randul lor sau nu. Un jucator poate taia doar daca il avantajeaza (spre exemplu daca sunt puncte pe masa), daca nu, poate da jos orice carte doreste.

Dupa ridicarea cartilor de pe masa se primesc carti noi pentru ca fiecare jucator sa aiba, din nou, 4 carti in mana. Daca nu mai sunt carti suficiente se imparte numarul de carti ramase la numarul de jucatori.

Puncte: 10 si A sunt puncte (in total sunt, deci, 8 puncte). Castigator este cel care are cele mai multe puncte la finalul jocului.

Nota: Daca unui jucator ii expira timpul, calculatorul nu va juca in locul lui, ci pe masa i se va da aleator o carte din mana incepand de la stanga la dreapta.

Punctaj si Rating-ul la final de joc
La finalul unui joc castigatorul/castigatorii va/vor avea un punctaj calculat dupa urmatoarea formula:

(Nr.p.) x (Nr.j.)

(Nr.p.) = Numarul de puncte castigate in joc
(Nr.j.) = Numarul de jucatori

Cel/cei care pierd vor avea punctaj calculat dupa urmatoarea formula:

[-8 + (Nr.p.)] x (Nr.j.)

(-8) = Numarul de puncte din joc cu valoare negativa

In cazurile in care sunt 2 sau chiar 3 jucatori care pierd, atunci (-8) se va imparti la 2, respectiv 3.

Mai pe intelesul tuturor, cel care castiga va avea numarul de puncte din joc, iar cel care pierde va avea -8 + numarul de puncte facut in joc. Valorile astfel obtinute se vor inmulti cu 2, 3 sau 4 in functie de numarul de jucatori de la masa. Sunt si 3 exceptii pe care le vom enumera mai jos.

Exemple:

Locul 1 are 5p, locul 2 are 2p, locul 3 are1p, locul 4 are 0p.
SCOR FINAL: locul 1: 5x4=20, locul 2: 2x4=8, locul 3: 1x4=4, locul 4: (-8+0)x4=-32

Locul 1 are 4p, locul 2 are 2p, locul 3 are1p, locul 4 are 1p.
SCOR FINAL: locul 1: 4x4=16, locul 2: 2x4=8, locul 3: (-8/2+1)x4=-12, locul 4: (-8/2+1)x4=-12

Locul 1 are 5p, locul 2 are 2p, locul 3 are 1p
SCOR FINAL: locul 1: 5x3=15, locul 2: 2x3=6, locul 3: (-8+1)x3=-21

Locul 1 are 6p, locul 2 are 1p, locul 3 are 1p
SCOR FINAL: locul 1: 6x3=18, locul 2: (-8/2+1)x3=-9, locul 3: (-8/2+1)x3=-9

Exceptii:
Avem 3 exceptii unde se fac rotunjiri cu 1p pentru a avea un scor corect:

In cazul 5, 1, 1, 1: cel cu 5p ia la final 24, iar restul cate -8
In cazul 8, 0, 0, 0: cel cu 8p ia la final 36, iar restul cate -12
In cazul 3, 2, 2, 1: cel cu 3p ia la final 12, urmatorii doi iau cate 8, iar ultimul -28

Detalii de calcul in cazul 5, 1, 1, 1:
Locul 1 are 5p, locul 2 are 1p, locul 3 are 1p, locul 4 are 1p.
SCOR FINAL: locul 1: (5+1)x4=24, locul 2: [(-8+1)/3+1]x4=-8, locul 3: [(-8+1)/3+1]x4=-8, locul 4: [(-8+1)/3+1]x4=-8

Regenerare puncte
Se poti regenera jucatorii care au 200 p sau mai putin. Ei vor primi 400p